Share

AddThis is disabled because of cookie consent

Juhlistamme ja arvioimme yli 30 vuoden mittaista kestävää liiketoimintaa

Feb 14, 2019

Seventh Generation

NÄIN ALOITIMME

Tarinamme alkoi vuonna 1988 varsin ylevistä periaatteista. Joukko yrittäjiä Yhdysvaltain Vermontissa unelmoi aktivismiin perustuvasta yrityksestä, joka tarjoaisi amerikkalaisille terveellisempiä ja ympäristöystävällisempiä tuotteita – suorituskyvystä tinkimättä.

Toiminta alkoi lähes konkurssiin päätyneestä, energiaa, vettä ja resursseja säästävien laitteiden postimyyntikatalogista ja kehittyi ajan myötä johtavaksi kestävän kehityksen tuotemerkiksi, joka tarjoaa mullistavia luontaisia ja myrkyttömiä tuotteita.

Seventh Generation -nimi syntyi Pohjois-Amerikan alkuperäiskansoihin kuuluvien irokeesien yksinkertaisesta ja puhuttelevasta periaatteesta ottaa kaikissa päätöksissään huomioon niiden vaikutus seitsemään seuraavaan sukupolveen. Yli 30 vuotta myöhemmin Seventh Generation laajentaa toimintaansa Yhdysvaltain ulkopuolelle saman vahvan periaatteen ohjaamana.
 

TÄHÄNASTISET SAAVUTUKSEMME

Tuotemerkkimme historia tarjoaa paljon aihetta juhlaan. Olemme valtavan ylpeitä siitä, että olimme mukana perustamassa B Corporation -järjestelmää vuonna 2007 ja olemme saaneet B-Corpilta ympäristöystävällisimmän yrityksen palkinnon kuutena viime vuonna peräkkäin.

Olemme työskennelleet väsymättä turvallisempien tuotteiden ja sitä kautta turvallisempien kotien eteen. Tämä työ huipentui hiljattain, kun Kalifornian osavaltio hyväksyi siivoustuotteiden merkintöjä säätelevän Right To Know -lain.

Pyrimme hyödyttämään yhteistä planeettaamme enemmän kuin sitä kulutamme, oli kyse sitten kasvipohjaisten ainesosien käytöstä, kierrätysmateriaalien käytön lisäämisestä tai niistä 3 000 vapaaehtoistyöpäivästä, joilla henkilökuntamme keräsi sisäisen hiiliveromme kautta 233 000 puntaa peltometsäviljelyn tueksi vain kahdessa vuodessa. Saavutuksemme tarjoavat meille toivoa ja intoa. Ne muistuttavat siitä, että jokainen meistä voi vaikuttaa positiivisesti seuraavaan seitsemään sukupolveen.

 

MUTTA VIELÄ ON VALTAVASTI TEHTÄVÄÄ

Olemme aidosti ylpeitä lukuisista myönteisistä ja pysyvistä saavutuksistamme, mutta tiedämme, että edessä on yhä pitkä matka. Vaikka olemme tehneet paljon hyvää, kehityssuunta ei ole vielä kääntynyt. Toimintamme tämän kauniin ja ihmeellisen planeetan vuokralaisina on ollut hälyttävän vastuutonta.  Kokonaisuutena katsoen lisäämme planeetan taakkaa enemmän kuin helpotamme sitä. Seventh Generationin tavoitteena on jättää maailma parempaan kuntoon kuin missä se oli aloittaessamme, mutta tällä hetkellä olemme taistelussa tappiolla.
 

NÄIN LISÄÄMME PONNISTUKSIAMME

Jatkamme elintärkeää kamppailua ilmaston suojelun puolesta mm. panostamalla kasveihin öljyn sijaan sekä pyrkimällä jätteettömyyteen ja kestäviin hankintamenetelmiin. Haluamme kuitenkin kehittyä suuremmiksi ja rohkeammiksi – nopeasti.

Vuonna 2016 teimme ison päätöksen ja myimme toimintamme Unileverille. Liityimme mukaan Unilever Sustainable Living Plan -ohjelmaan – ja tekemään kestävästä kehityksestä arkea. Osana maailmanlaajuista missiovetoista yritystä voimme tuoda tuotemerkkimme Yhdysvaltain ulkopuolelle ja huolehtia seitsemän seuraavan sukupolven hyvinvoinnista ympäri maailman.

Vuonna 2017 perustimme Social Mission Board -lautakuntamme edistämään sosiaalisia ja ympäristötavoitteitamme. Tässä vahvassa ja sitoutuneessa kestävän kehityksen asiantuntijoiden joukossa ovat perustajiimme kuuluva Jeffrey Hollender, entinen toimitusjohtajamme John Replogle, Ceresin toimitusjohtaja Mindy Lubber ja Ben & Jerry'sin toimitusjohtaja Jostein Solheim.
 

KAMPANJOINTI ISOSSA-BRITANNIASSA

Vuonna 2017 aloitimme kamppailumme seuraavan seitsemän sukupolven puolesta Isossa-Britanniassa. Lähes 30 vuotta tuntuu liian pitkältä odotukselta, mutta nyt olemme tulleet valtameren yli ja haluamme hyvittää viivästyksen.

Käytämme aktivistin intoamme ilmastonmuutoksen vastaiseen taisteluun ja painostaaksemme Isoa-Britanniaa toteuttamaan vuoden 2015 Pariisin ilmastosopimuksen mukaiset sitoumuksensa 1) pitää lämpötilan nousu reilusti alle kahdessa celsiusasteessa esiteolliseen aikaan nähden (varsinainen tavoite on 1,5° C) ja 2) leikata nettokasvihuonepäästöt nollaan vuoteen 2050 mennessä.

Miljoonien muiden tavoin katsoimme syksyllä 2017 Sininen planeetta II -dokumentin ja järkytyimme kärsimyksestä ja tuhosta, jota ihmisten muovin tuotanto, käyttö ja muovijätekierre valtamerissämme aiheuttaa. Jatkamme taistelua muovijätteen haittoja vastaan. Otamme vastaan Sir David Attenborough'n haasteen "poistaa muovi listalta". Teemme yhteistyötä UK Plastics Pact -hankkeen kanssa ja paiskimme töitä jätteettömyystavoitteidemme eteen, jotta kaikki tuotteemme ja pakkauksemme olisivat biohajoavia tai kierrätettäviä vuoteen 2020 mennessä. 
 

OLE MUUTOSVOIMA

Jos voisimme muuttaa menneisyyttä, tekisimme niin. Olemme muuttaneet asioita, mutta emme tarpeeksi.  Toivomme sinun lukeneen tähän asti siksi, että kuten mekin, sinä välität. Kutsumme sinut tekemään yhteistyötä kanssamme sekä tukemaan ja haastamaan meitä, jotta voimme yhdessä viedä asioita parempaan suuntaan ilmastonmuutoksen, muovisaasteen ja monen muun haasteen osalta. Vain yhdessä voimme taistella seuraavien seitsemän sukupolven puolesta.

[i] B Lab julkaisee vuosittain Best of the World -listat, joissa annetaan tunnustusta parhaiten pärjänneille sertifioiduille B Corps -yrityksille toimialoittain ja kokonaisuutena, yrityskoon mukaan. Seventh Generation on palkittu Best for Environment -kategoriassa joka vuosi välillä 2013–2018.

[ii] Beale, C. ‘David Attenborough says world must act now on plastic after witnessing its impacts filming Blue Planet II’, The Independent, 15. lokakuuta (verkkoversio) Luettavissa osoitteessa https://www.independent.co.uk/environment/david-attenborough-plastic-ocean-sea-blue-planet-pollution-microplastic-a8001641.html (Tarkastettu 16. lokakuuta 2018)

Seventh Generation

Seventh Generation

Määrittelemme puhtaan uudelleen. Huolehdi kanssamme puhtaammasta ympäristöstä seitsemälle seuraavalle sukupolvelle ja siitä eteenpäin.

Lue Blogikirjoitus
0 product(s)

Aiheeseen liittyvät tarinat à

Missiomme

Seventh Generationin päämäärä on luoda turvallisia ja luontoystävällisiä tuotteita ja auttaa ympäristöystävällisen maailman rakentamisessa. Lisätietoa täältä.

Read more »